Cieľom inovačného vzdelávania vo všeobecnosti je:
a) prehĺbenie, rozšírenie a inovácia profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti v príslušnej kategórii alebo v podkategórii pedagogického zamestnanca alebo v príslušnej kategórii odborného zamestnanca alebo
b) uplatnenie najnovších poznatkov alebo skúseností z praxe vo výchove a vzdelávaní.
Inovačné vzdelávanie sa organizuje na základe a v rozsahu oprávnenia, ktoré vydáva Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR.
Inštitút pre aktívne občianstvo, o.z. je oprávneným poskytovateľom inovačného vzdelávania pre vybrané kategórie pedagogických zamestnancov v oblasti:
“Vzdelávanie zamerané na profesionálny a osobnostný rozvoj v oblasti mäkkých zručností a zavádzania zážitkových a interaktívnych metód a prvkov neformálneho vzdelávania do výučby s cieľom rozvíjať občianske a životné kompetencie a zručnosti detí a žiakov a podporovať demokratickú otvorenú školskú klímu, ďalej rozvíjať schopnosti potrebné pre koordináciu školských parlamentov a praktizovať prvky psychohygieny s cieľom predchádzať syndrómu vyhorenia.” Detailné znenia obsahových zameraní akreditovaných inovačných vzdelávaní nájdete v príslušných dokumentoch nižšie.
Evidenčné čísla rozhodnutí pre poskytovateľa inovačného vzdelávania: 33/2022 – IV a 5/2024 – IV
Obdobie platnosti: do 11. júla 2027 a do 15. februára 2029
Celé znenia potvrdení o oprávnení poskytovať inovačné vzdelávanie nájdete TU (33/2022 – IV) a TU (5/2024 – IV).
Zoznam poskytovateľov inovačného vzdelávania podľa zákona č. 138/2019 Z.z. nájdete TU.
V súlade s § 67 ods. 7 písm. d) zákona č. 138/2019 Z. z. je Inštitút pre aktívne občianstvo, o.z. oprávnený na poskytovanie inovačného vzdelávania pre kategóriu, podkategóriu alebo kariérovú pozíciu:
- učiteľ materskej školy
- učiteľ prvého stupňa základnej školy
- učiteľ druhého stupňa základnej školy
- učiteľ strednej školy
- pedagogický asistent
- školský špeciálny pedagóg
- učiteľ profesijného rozvoja
- majster odbornej výchovy
- vychovávateľ
- školský psychológ
- psychológ
- sociálny pedagóg
- sociálny pracovník
Rozsah vzdelávania záleží od konkrétneho programu či tréningu, pre ktorý sa rozhodnete.
Viac informácií nájdete priamo v sekciách konkrétnych programov TU.
Inovačné vzdelávanie sa ukončuje záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenúva štatutárny orgán poskytovateľa.
Členom komisie a predsedom komisie môže byť odborný garant a ďalší odborník z praxe, ktorý dosiahol minimálne vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa a zároveň má najmenej 5 ročnú prax v oblasti, ktorej sa obsah vzdelávania týka, alebo dosiahol úplné stredné odborné vzdelanie a najmenej desať rokov praxe v oblasti, ktorej sa obsah vzdelávania týka.
Na základe protokolu o úspešnej záverečnej prezentácii poskytovateľ vydá pedagogickému zamestnancovi alebo odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní, ktoré obsahuje:
- evidenčné číslo osvedčenia a dátum vydania osvedčenia,
- titul, meno, priezvisko a rodné priezvisko pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca,
- dátum a miesto narodenia pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca,
- názov inovačného vzdelávania,
- rozsah vzdelávania v hodinách,
- číslo a dátum vydania potvrdenia o oprávnení na poskytovanie inovačného vzdelávania,
- odtlačok pečiatky poskytovateľa a podpis štatutárneho zástupcu poskytovateľa.
Výška príplatku záleží od konkrétneho programu či tréningu, pre ktorý sa rozhodnete.
Viac informácií nájdete priamo v sekciách konkrétnych programov TU.
Áno.
Poskytovateľ vzdelávania v profesijnom rozvoji pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov je v súlade s § 69 ods. 1 písm. d) zákona 138/2019 Z. z. povinný získavať, spracovávať a uverejňovať na svojom webovom sídle hodnotenie uskutočneného vzdelávania.
Hodnotenia zbierame vo forme dotazníka na hodnotenie kvality uskutočňovaného vzdelávania. Základné zhrnutie výsledkov odpovedí z tohto dotazníka si môžete pozrieť nižšie:
Kompletné znenie odpovedí z dotazníka vám poskytneme na vyžiadanie.